Dan efter dopparedan

Har varit skapligt inaktiv här ett tag nu, har inte orkat bloggat nåt helt enkelt. Men nu kände jag för att skriva några rader :)

Igår var det ju då julafton, började med glögg och lussebulle på sängen, sen ner och öppna paket från julstrumpan. Sen fixade vi allt möjligt, med julmat osv. Vid ett någon gång kom mormor och morfar, då åt vi, sen blev det Kalle Anka, sen paketöppning. Det tar ju sin lilla tid i den här familjen, & särskilt eftersom mm & mf var här. Det var ett helt berg med julklappar alltså, men efter drygt 1½ timme (tror jag) så var det färdigöppnat. :)

Då började vi förbereda för kvällmaten, som fick bli salladsbuffé eftersom vi tyckte att det skulle bli lite väl maffigt med gröt ovanpå all julmat + alla tusen julgodisar. Den var väldigt god, mycket godare än jullunchen enligt mig. Då kom även morbror + kusiner + morbrors fru och barn, de stannade några timmar, skoj :)
Efter att de hade åkt så provade vi två spel som folk hade fått, ett av de var När då då?, det var skoj fast ganska svårt.


Juldagen då.
Dagen började långsamt, sov till 10, sen låg jag kvar i sängen o lekte med ett mobilspel typ 50 minuter xD Sen frukost i mamma o pappas säng. Har inte hänt så värst mycket mer idag, var ute och byggde snögubbe, snölykta och jag gjorde även en stor snökanin :D (eller huvudet iaf) Har oxå städat hos Melvin och lite hos mig själv, spelat ett dataspel som är ganska beroendeframkallande osv.


Nu ser de andra på Narnia, jag missade dock början så orkade inte kasta mig in i handlingen.

Imorgon blir det att träffa alla pappas syskon + de kusiner som är i landet för tillfället, har 11 stycken på pappas sida, så man vet aldrig hur många man blir. Gröt och fika blir det då, blir nog okej.



Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jodå, den har varit helt ok! en till liten jul firas imorgon igen med pappas sida! :D hihi

hoppas din varit suuuper <33

2009-12-25 @ 21:58:21
URL: http://lagomsmart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0