Ner i diket


En sån här liten figur hoppade upp på vägen framför oss när vi var påvåg hem från en handlingsrunda. Och för att rädda dens liv så slutade det med att vi hamnade i diket. Det var jättehalt och i diket vi åkte ner i så var det typ en meter snö , alltså blev ingen skadad, men bilen satt helt fast. Det var jag, mamma & syster, och först så var det ju skapligt panikartat hehe. Mamma gick ut och försökte skotta, sen så skulle jag försöka backa medans de puttade på, men det hände inte direkt någonting. Efter skapligt lång tid stannade iaf en bil, och sen en till. De försökte dra upp oss men det gick icke sa nicke. Efter cirka 40 minuter så kom en bonde, som en gubbe hade åkt efter, med sin traktor, tack. Han drog upp oss på en gång =)

Det hela tog ju dock typ 45 minuter allt som allt, och jag var genomkall. Skakade hela jag. Hade mina låga converse + låga strumpor, eftersom att "vi ska ju bara gå mellan bilen & affären". Hade inte riktigt räknat med att gå i meterhög snö, eller att halvligga ner och putta på en himla fettobil! Tog ett tag, men nu har mina fötter fått tillbaka känseln iaf :)


Nu ska jag försöka röja lite i min säng för att kunna få plats att sova i den oxå.

Sry för dålig uppdatering här, går i perioder hur mycket jag orkar. Men nu så fick jag ett ryck och skrev iaf.

Ha det! Krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0