please kill me

Idag fick vi vårat nya schema för vårterminen. Behöver jag säga något mer? Jag är dödens död! Min enda sovmorgon är borttagen, börjar nu 8.10 varje dag. Men det värsta är att jag slutar nästan klockan fyra varje dag. Alltså ungefär 8 timmar i skolan varje dag. Kill me. Förutom varannan torsdag som kommer vara min heliga dag, då slutar jag halv ett.
Halva klassen har fortfarande två sovmorgonar, bara för att det är olika språkblock. Kom i det sämsta schemamässigt förra året med, och det fortsätter :p
Men det allra värsta är att om jag slutar tex 15.40 så hinner jag inte med den sista direkbussen hem. Så då måste jag ta en annan buss vilket gör att jag kommer hem ca tjugo minuter i sex. Om jag har tur hinner jag med den första en gång i veckan, om jag stressar ihjäl mig. Då kommer jag hem lite efter halv fem ist.

Alltså, jag vaknar kl 05.35. Går hemifrån kl 07.00. Kommer tillbaka hem ca 17.40. Mer än 12 timmar senare. Och jag kan säga såhär, att då är jag död! Orkar nätt och jämt äta nåt och slänga mig i soffan eller liknande.
Orkar knappast skriva på uppsatser, plugga på prov, göra läxor osv. När ska jag då göra de?
Och när är det meningen att jag ska leva mitt liv? Träffa kompisar, träna, slappna av lite granna?

Herregud.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0