:D

Jag har efter typ en månad, kanske mer, äntligen fixat problemet med att mitt cpu alltid ligger på 100%!! Vet faktiskt inte vad det står för men det handlar ju om hur många processer som är igång samtidigt och så. Och när den ligger på hundra går det väääldigt långsamt. Allting. Tex min snabbsökning med Windows defender tog cirka ett dygn att köra igenom.

Meeeen, nu hittade jag ett nytt ställe där det stod om andra processer än de jag sett förut. Då ser jag att Voddler, filmtjänsten, tar mellan 70-90%!!! WTF. Den skiten fungerar inte ens på min dator. Så POFF så avslutade jag det och så sjönk cpu:n =D Var tvungen att dansa en liten lyckodans. Viruskontrollen som hade varit på i 11 ½ timme blev klar på nån minut. Tyvärr så slutade min internetsak att fungera. Inte lika bra. Den klienten (?) jag brukar använda alltså. Men hoppas att det ordnar sig när jag har startat om och så.

Shit vad mycket datasnack! Jag vet ju inte ens nåt om datorer haha.

Så idag har jag blåst såpbubblor ute i det sköna vädret, kört bil till Mantorp för att köpa plugg till mina hyllor vi jobbar på att sätta upp. Har inte gått så bra hittills. Tänk om man hade haft träväggar tex, det skulle varit mycket enklare. Men imorrn ska pappa köpa ett verktyg som tydligen behövdes, och sen får vi se om det går. Sen så har jag duschat. Och ätit fruktsallad.

Imorrn ska jag till skolan igen som sagt. Nu känns det som att det var jättelänge sen som jag var där. Och det var det ju iof, var där senast i onsdags lunch. Har på ett sätt varit skönt att vara sjuk, herregud hoppas att trean är bättre än tvåan. Men lite mer än en månad kvar, man får kämpa på! Typ. Har prov imorrn, jag hoppas på det bästa.


Kramhejs!

En bild ifrån förra lördagen hos Madeleine :D Kommer flera^^

Kommentarer
Postat av: Sofie

sv; jag saknar dig också rumpstump! pelle & åsa har hus där, ska dit & dricka, snacka & umgås med lindman - släkten i guess. ;) <3

2010-05-02 @ 23:46:37
URL: http://sooozz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0